Rezidens.hu

Cikkek

Friss hozzászólások

Hírek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Sote.hu hírek

Nincs megjeleníthető elem

MedIQ hírek

Nincs megjeleníthető elem

Tájékoztató fórum a rezidensképzés helyzetéről - 2007. november 22.

2007.11.20. 20:00 rezidens

Az Egészségügy Minisztérium újra napirendre tűzte a rezidensképzés átalakítását...

Ennek eredményeképp az orvostanhallgatókat képviselő Hallgatói Önkormányzatok nekiláttak az új körülmények kiértékelésének, a közös fellépés kidolgozásának. A helyzet súlyára való tekintettel minden érdemi lépésről tájékoztatást fogunk adni! A tudomásunkra jutott két tervezet több, egymással nem koherens elemet tartalmaz, amelyek között egyaránt található több igen aggasztó javaslat, másrészt akad néhány olyan is, aminek a bevezetése megfontolandó. Összességében megállapíthatjuk, hogy mivel végső határozati javaslat hivatalosan nem áll rendelkezésünkre, ezért megítélhetetlen, hogy valójában mi a Minisztérium célja!

Ettől függetlenül a Kormány elé terjesztés közelsége és a baljós jelek megkívánják, hogy minden orvostanhallgatót éberségre intsünk és informáljunk! Ennek keretében a Semmelweis Egyetem orvostanhallgatói számára 2007. november 22-én 19 órára tájékoztató fórumot szervezünk a Nagyvárad téri Elméleti Tömb Barna előadójába, ahova minden érdeklődőt szívesen látunk!


Üdvözlettel:

Papp Magor
SE ÁOK HÖK elnök

10 komment

Címkék: meghívó hír

A bejegyzés trackback címe:

https://rezidens.blog.hu/api/trackback/id/tr88237443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lukács Lilla 2007.11.22. 21:40:44

A fórumon felszólalt egy hallgatótársunk az első sorból: "A pályaelhagyók fizessék vissza a képzésük árát!" (12.000.000 Ft)
Érdekes kérdés, hogy ki számít pályaelhagyónak.
Az a szerencsétlen, frissen végzett orvos, aki a csökkentett keretszámok miatt nem kerül be a rezidensképzésbe?
Esetleg az az orvos, aki a rezidensképzés két éve után egyszerűen nem kap státuszt, mert még a szakorvosokat is elküldik?
Jobb ötletem van! Vele fizettessük vissza még a 26 havi munkabérét is, járulékokkal, tutordíjjal és kamatokkal együtt: havi 330.000 Ft (8.580.000 Ft + a kamat).
Az összesen több mint 20.000.000 Ft! De miből, és milyen jogcímen és miért?

S.E 2007.11.23. 16:24:02

Csak annyi komment, hogy a fórumon nem pont így hangzott el a mondat (az én emlékeim szerint): "A pályaelhagyók fizessék vissza a képzésük árát!" Nem a frissen végzett vagy a rezidensképzésen túljutott szerencsétlenekről volt szó, hanem konkrétan azokról, akiknek talán még szakvizsgájuk is van (hallagtótársunk patológusokat emlegetett; valamint a "kedves" e.ü. minisztert) és ott ülnek a parlamenti döntéshozó pozícíóban és sokszorosát keresik egy átlag orvosi fizetésnek. Figyeljünk egymásra jobban, hallgassuk végig teljesen, amit a másik mond és utána reflektáljunk rá. Egyébként szerintem a tegnapi napon sokkal felháborítóbb volt, hogy a jelenlévők az előadónak szűken a felét töltötték meg, kb 150 ember. Egy évfolyamnyi ember (IV éven kb 260) sem tudott összegyűlni, pedig 6 évfolyam van az ÁOK-n (6*260=1560) és ezt nem kell a vizsgajelentkezésre fogni, vagy arra, hogy vkinek sokáig tart otthonról bejönni. EZ FONTOS, mindannyiunkat érint!!!!

patkó 2007.11.23. 16:46:33

Milyen pályaelhagyó patológusról beszélünk??? Még én fizessek bármit is miután elvégeztem az orvosit? Ezt valaki tényleg komolyan gondolta? Nemtom ki volt az a leányzó, de ha ez tényleg megfordult az agyában akkor komoly gondok vannak...
De talán össze kellene végre fogni és együtt csinálni valamit...

nóri 2007.11.23. 17:37:58

1. Mint az a fórumon is elhangzott, a cél nem az volt, hogy ezren összegyűljünk és egyirányú információáramlás történjen, hanem hogy érdemi beszélgetésre alkalmas számú ember jelenjen meg. (Figyeljünk egymásra!) Nyilván ebből kifolyólag kevésbé is lett hirdetve. Ne szidjuk a másikat, amiért nem jött el. Azt gondolom, akik nem jöttek el, azokat nem nem érdekli a téma, hanem nem tudtak a fórumról vagy későn tudták meg a fórum idejét, helyét. De mint az elhangzott nem is volt cél, hogy mindenki ott legyen.

2. "talán össze kellene végre fogni és együtt csinálni valamit... ": Ebben a helyzetben az összefogás csak úgy működhet, ha van egy irányítója a lépéseknek, különben ezren ezerfélét lépünk. Irányítónk pedig van, azt gondolom íratlanul és írottan is az irányító a HÖK-ünk, sőt a négy egyetem Hallgató Önkormányzatai. Nyilván sokan már lépnének, bombáznák a minisztériumokat, de most leginkább akkor kell bármit is csinálnunk, ha a HÖK elérkezettnek látja az időt (Mégiscsak Magorék látnak bele leginkább a dolgokba). A tavaszi fórum alapján is láthattunk, hogy ha úgy adódik, akkor bizony a négy egyetem hallgatósága egyként lép fel.

Ebben a helyzetben nem egymásra kellene kígyót-békát kiabálnunk, és legfőképp nem a Hallgatói Önkormányzatot támadnunk. Jelenleg a HÖKben sokan sokat dolgoznak azért, hogy mindenről időben értesüljünk, hogy minden elő legyen készítve, ha esetleg lépni kellene. (A HÖK-be bárki jelöltethette volna magát, hogy most velük dolgozhasson közös célunkért, bár azt gondolom Magorék mindenki ötleteit meghallgatják, segítséget örrömmel vesznek bárki részéről.)

patkó 2007.11.23. 20:03:10

Ki támadta a HÖK-ot? Sztem senki, csak meg mertem említeni, hogy össze kell fogni... és semmiféle békákat nem dobált senki... a bombázás pedig a lehető legprimitívebb megoldás lenn... aki ott volt a fórumon (pl. én is), azt érdekelte, hogy az általunk megválasztott HÖK hogyan tudja majd képviselni az érdekeinket. Meggyőződésem hogy kellően határozottan fog fellépni.

S.E 2007.11.23. 22:30:44

Csatlakozom, az előttem szólóhoz: szerintem sem támadta senki a HÖK-öt. (A HÖK jelölések és választás pedig megint egy másik tészta, szerintem ne keverjük ide!) Én is bízom Magorékban, a döntésükben! Nórinak: tudom, hogy nem az volt a cél, hogy mindenki ott legyen, csak személy szerint meglepődtem a létszámon, mert ilyen alapon, hogy szeretnénk egy egységes, nagyszámú, átfogó 'megmozdulást' elérni? És kíváncsi vagyok, mennyire fog terjedni az elhangzott infromáció....

Ronaldo 2007.11.24. 05:23:58

Ha tudom , hogy ez lesz a vege , vagy eleje akkor el sem kezdem a kurva egyetemet , hanem elmegyek mast csinalni.Szerintem meg a fizetos helyekre felvetelizve is sokan ki fognak esni a rendszerbol (elozo evekbol kiestek + az adott ev).Sok rezidens helyet kene hirdetni ebben az esetben sokkal tobbet mint ahanyan jelentkeznek.Ha valaki ugyis fizet ezert akkor miert kell felvetelit , pontszamokat szamolni + megfizettetni vele .Elmegyek a parlamentbe dolgozni , mint azok akik ezt kitalkaltak a vegen.
Hanyan fognak felvetelizni , es hany hely lesz na erre kivancsi vagyok.Es a felvetelin tovabbra is szart sem ero pontokat fognak adni?Rohej ez a rezidens rendszer.Nem tudtam , hogy az egyetem elvegzese utan megegyszer felvetelizni kell egy meg egy ugyanolyan egyetemre.Csak itt mar meg vagy pecsetelve.Szerintem igy is sokan ki fognak esni a szakorvoskepzesbol , rezidenskepzesbol vagy minek hivjak ezt.
Elmegyek fat vagni Kanadaba.

csa

patkó 2007.11.24. 10:53:43

Igazad van Ronaldo... de ne vágj fát, tönkremegy a derekad.... tudok jobbat: gyorsétterem krumplisütés - pont annyit fizet mint a rezidensfizetés, és csipog az óra mikor kész a krumpli - nincs felelősség, nem b.szogat senki...

Rezensfelvételi: az tényleg elég vicces, hogy dr. XY viszi a diplomáját egy bizottsághoz, ami szintén dr. XY-okból áll és azok kérdezgetik, majd megállapítják, hogy nem elég a tudása... Csak csendben jegyezném meg, hogy ezek a prof. dr. med. habil. XY-ok tanítottak minket 6 évig, tehát az ő munkájuk eredménye ül előttük...

Batka 2007.11.27. 21:35:37

Kedves Patkó!
Nem azzal van a baj, hogy profok ülnek velünk szemben a rezidensfelvételin, nem is az a baj, hogy a tudásunkat akarják felmérni. A baj az, hogy őket nem az érdekli, hogy mennyit tudsz, hanem hogy milyen jegyeid vannak, és milyen + pontokat viszel.
Én megszívtam, amikor elkezdtem az egyetemet, még szó sem volt rezidensfelvételiről, nem is vettem túl komolyan a vizsgákat. Mire feleszméltem, már csomó rossz jegyem volt. Hiába ápolóskodtam, hiába mentőztem, az a gyakorlat semmit sem ér a rezidens felvételin. Hiába tanulom meg nagyon szuperül álmaim szaktárgyát, ha egyszer rossz jegyeket viszek, már el is ástam magam egy életre.

Az meg kész röhej, hogy kiképzik sok-sok pénzért az orvosokat, utána meg olyan keretszámot adnak meg, hogy nem tud mindenki bekerülni rezidensképzésbe. Akkor mi a búbánatos fenének vesznek fel annyi diákot az orvosira? Ez ablakon kidobott pénz. Én soha nem akartam kimenni külföldre dolgozni, de elég komolyan elgondolkoztam azon, hogy ha én gyógyítani akarok, és Magyarországon nincs rám szükség, akkor csak külföld marad, mint lehetőség.

MAGOR 2007.12.04. 13:40:55

Köszönjük a bizalmat és hasonlatosan köszönjük az észrevételeiteket!
A tavaszi eseményekre, illetve a kérdés súlyára való tekintettel hiszem, hogyha a helyzet úgy kívánja, mindannyian egyszerre fogunk mozdulni. Hiszem, hogy rendelkezésünkre állnak azok az eszközök, amivel képesek vagyunk megvédeni a közös ügyünket!
Jelenleg annyit szeretnék kérni, hogy legyetek türelemmel irányunkba és egymás irányába. Mindannyiunknak fontos kérdésről van szó, ezért ki-ki a saját temperamentumával jelzi elkötelezettségét.:-)
A négy egyetem Hallgatói Önkormányzata és személy szerint jómagam is teljes felelősségtudattal és éberséggel figyeljük az eseményeket, hiszen meg akarjuk szolgálni azt a bizalmat, amit a megválasztásunkkal tőletek kaptunk.
Egyetlen mondat a létszámról: oka van annak, hogy nem hirdettük "túl" a tájékoztatót. Célunk annyi volt, hogy a legérdeklődőbbekhez eljussanak a friss hírek. El fog jönni az idő, amikor számítani fog, mennyien vagyunk. Ez nem 22.-én volt ;-)
süti beállítások módosítása